Terminsstart och otur!

Hade min första föreläsning för den här terminen idag, allt gick bra när jag vaknade imorse. Jag vaknade i tid och hann med bussen till skolan och var säker på att jag inte skulle bli försenad tills något jag inte förväntade mig alls hände :S jag fastnade i hissen upp till klassrummet! När jag tog hissen var det exakt 2 minuter tills lektionen skulle börja och jag var säker på att jag skulle kma i tid men nopp, min oturliga öde hade andra planeringar :P skulle upp till fjärde våningen och exakt när hissen var mellan tredje och fjärde våningen fastnade den och vägrade åka upp, så nära men ändå så långt borta :C och oturligt nog var jag den enda i hissen och dem flesta var på lektion så ingen märkte såklart att hissen fastnat. Jag bestämde mig för att inte få panik och vara lugn eftersom panik i nödsituationer sällan hjälper. Jag tryckte alarmen och hiss-telefonen började ringa efter att jag höll larmet tryckt i 15 sekunder. Som tur fick jag kontakt med vaktmästaren och gav honom mitt adress och mobilnr. Han sa att han skulle komma och jag väntade i 15 min men ingen hade ännu kommit. Paniken började krypa in i mitt huvud och oron började dunka i mitt huvud så bestämde mig för sms:a och ringa vänner för säkerhetsskull, vilket verkligen hjälpte att lugna ner mig själv. Blev frustrerad och ringde larmet och den här ggn svarade ingen och istället började en jättehög larmsignal pipa, fick panik eftersom jag är känslig för höga ljud och höll för mina öron. Blev jätterädd när larmsignalet vägrade sluta pipa och jag kände att jag desperat ville ut ur hissen för att slippa ljudet. Som tur slutade ljudet att pipa och jag satte ner mig utmattad på hissgolvet. Ringde en annan nummer med min mobil, numret till dem man felanmäler om hissen. Som tur svarade dem och sa att dem skulle ringa vaktmästaren igen för att se om han är på väg. Och efter ytterligare 15 min kom jag ut ur hissen och jag kände mig så HIMLA lättad! Vågade inte använda hissen resten av dagen :S kom försent till föreläsningen men skämdes inte ett dugg, trots allt var det inte mitt fel -.-
Bildresultat för stuck in elevator meme
 
 
Resten av dagen gick bra, från otur fick jag tur på väg hem från skolan. På vägen hem gick jag till H&M för att kolla om dem fått Nyx lingerie läppstift i färgen Embellishment på lager igen, och till min förvåning fanns läppstiftet!!! :D Jag har försökt få tag på den i veckor, men vartenda gång jag gått till H&M eller Åhlens har den ALLTID varit slut, men den här ggn lyckades jag äntligen få tag på den vilket jag är glad över :D '
Nedanför ser ni en swatch av läppstiftet.
 
Färgen skulle kunna beskrivas som en mauve med grå underton. Skillnaden mellan den och MAC-läppstiftet Stone som oxå har en grå underton är att Stone har en brun färg med grå underton. Embellishment är en ljusare brun mixad med plum och grått. Läppstiftet sitter bra och lämnar väldigt vag avtryck när den torkat helt, men den gör läpparna väldigt torra och kan vara lite svårt att ta bort till skillnad från Nyx Suede läppstiften. 
 

Kommentera här: