axe apollo space academy-tävlingen

Så, för er som inte vet vad  axe apollo space academy-tävlingen är, så är de en tävling om att få åka ut till rymden som varumärket axe lanserat. axe är ett varumärke för män som säljer deodorant till alla svettdrypande män därute. nu är de inte såhär att jag har något emot att män använder deodorant men det är deras förbaskat äckel-sexistiska reklam som stör mig. i varje reklam är de en kvinna som blir räddad av en charmig man från att drunkna eller fastna i ett brinnande hus och helt plötsligt efter att dem blivit räddade ser dem en astronaut (vilket e helt osannolikt, eftersom rymddräkter e jävligt dyra och miljonärer tycker inte de e smickrande att ha på sig rymddräkter till vardags) o sen så står det; "Leave a man. Come back a hero"
asså VA FAN!! vi kvinnor är inte dumma människor som springer till män i rymddräkter just efter att ha blivit räddade från hemska saker, vi springer inte till främmande män i rymddräkt utan att undra om det möjligen inte är halloween elr om mannen i rymddräkt möjligen inte är ett freak, me nån jävla rymddräktsfetisch. vi kvinnor är inte hjälplösa objekt utan mål i livet som tycker att de e okej att män behandlar oss som skräp, vi har egna hjärnor som vi kan tänka med. det som också är otroligt stötande i denna reklam e att den bara riktar sig till män, som om bara män har rätt att bli astronauter- som om de bara e män som drömmer om att få åka ut i rymden. Va fan jag började läsa böcker om astronomi i 6-års ålder och sedan dess önskat att få åka ut i rymden, och precis som mig finns de många kvinnor som skulle vilja åka ut i rymden, vi vill inte springa efter astronauter utan vi vill själva bli astronauter. vi skiter fullkomligt i om män är hjältar elr inte, kvinnor vill själva komma tillbaka från rymden som hjältinnor, inte springa efter astronauter som anses vara hjältar, trots allt vfr ska just män få hålla på med allt det roliga?
 
 
bilder på kvinnliga astronauter, beviset att kvinnor också kan bli astronauter.
 
Images courtesy of NASA and Commons: RIA Novosti